5 tips til at bevare relevant forretning i detailhandlen

January 25, 2019

 

En opdateret forretningsstrategi, der understøtter nutidens købsmønstre, har aldrig været mere relevant for detailhandlen i Danmark. Vi ser den ene kendte danske kæde efter den anden dreje nøglen om. Verden har ændret sig, så hvordan kan du bevare en relevant virksomhed med loyale kunder i en verden med manglende tid til at besøge butikker? Se vores 5 tips herunder.

 

  1. Opdateret teknologi – Ved hjælp af den nyeste teknologi kan man nedbryde gamle siloer og fremme samarbejde samt effektivitet hos medarbejderne. Detailhandlen er generelt sakket langt bagud efter andre brancher og størstedelen kan ikke understøtte medarbejderne tilstrækkeligt i deres arbejde.
     

  2. Langsigtede strategier – Detailhandlen er kendt for kortsigtede løsninger, hvor det er nemmere at bevise ROI på kundevendte strategier. Men den kortsigtede tilgang, som prioriterer øjeblikkelige resultater, spænder ben for den langsigtede værdiskabelse, som en fuldstændig digital transformation vil bringe.
     

  3. Lagerstyring – Kunder forventer dag-til-dag levering, og mange forretninger har udfordringer med en opdateret lagerstatus. Hvis en kunde ser, at en vare ikke er på lager, hopper de videre til den næste butik. Ved at holde dit lager opdateret beholder du dine kunder i din butik.
     

  4. Kunderelationer – indtil for nyligt var det ikke muligt at forbinde, hvad en kunde kiggede på og købte online, og hvordan deres købmønstre var i den fysiske butik. Med opdateret teknologi kan forretninger nu få indsigt og koble købsmønstre sammen for kunden både online og i butikken. Ved at benytte location services, analytics og kontekst får forretningen værdifuld information, der kan benyttes til en personlig kundeoplevelse.
     

  5. Kompetencer – kompetenceproblematikken findes både for den eksisterende medarbejder men også i en rekrutteringssituation. Det er et vigtigt punkt for at ændre kulturen i virksomheden. Den traditionelle medarbejder skal have opdateret kompetencerne til at kunne understøtte den digitale transformation. Når der skal ansættes, kan det være svært for den traditionelle forhandler at vide, hvilke kompetencer han skal kigge efter.

 

Læs hele rapporten fra Aruba - The road to digitalization in retailing - Looking ahead to a more personal and profitable future

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

Seneste indlæg
Kontakt

Kristian Bjørnskov

Category Manager, Aruba

kristian.bjoernskov@hpe.com

Bjarne Rasmussen

Partner Sales Specialist, Aruba

bjarne.rasmussen@hpe.com

Line Hundborg
Partner Sales Specialist, Aruba

line.hundborg@hpe.com

Lasse Holm Garby

Aruba Country Manager

lasse.holm.garby@hpe.com